W jaki sposób zacząć praktykować jogging? - wskazówki

Posted on 08/10/2019 7:49am

Ach, gdyby tak naraz wybiec z mieszkania i pognać przed siebie? Spontaniczność jest cenna w bieganiu, jednak wiedza, w jaki sposób zacząć, jest jeszcze cenniejsza.
Jak zacząć biegać? Ostrożnie. Jeśli planujesz jogging, a wstajesz właśnie z sofy, to powinieneś rozpocząć ostrożnie, w przeciwnym wypadku grożą ci kontuzje.


biegaczki
Author: Funk Dooby
Source: http://www.flickr.com
Na pierwszym treningu maszeruj parę minut, po czym spróbuj biec powoli 1-2 minutki. Duża porcja instrukcji: kliknij i sprawdź . Znów marsz i znowu bieg na przemian przez 30 minut. Z treningu na trening przedłużaj odcinki biegu. Po miesiącu dojdziesz do pół godziny ciągłego biegu. Będzie to chwila pasowania na biegacza. Miej na uwadze, by biegać powoli, w tempie, w jakim można w miarę bez ograniczeń rozmawiać. Taki jogging najlepiej buduje odporność a także służy paleniu zbędnych kilogramów.

Jeśli zaciekawił Cię nasz wpis, to wejdź na adres tego serwisu (http://afterfit-catering.pl/) i pod nim wyszukasz dużo więcej rzetelnych wiadomości.

Jak wiele treningów? Na początek optymalne będzie bieganie trzy razy w tygodniu. 1-2 treningi dostarczą ci troszeczkę przyjemności, ale nie będą rozwijały sportowej formy. Najefektywniejszy jest trening powtórzony 72 godziny po uprzednim. Organizm pozyskuje wtedy maksymalne możliwości więc następnym treningiem zwiększamy je jeszcze bardziej.
Rankiem czy wieczorem? Jak wolisz. Ważne, żeby nie biec na czczo. Ciało potrzebuje choć małej ilości węglowodanów na rozpałkę. Kanapka, musli, słodki jogurcik. Ranne bieganie jest o tyle bardziej korzystne, że długi trening wyzwala w organizmie poprawiające samopoczucie endorfiny. Ta życiowa energia zapewnia optymizm na cały dzień. Podobna dawka endorfin zaraz przed snem działa jak wypita na wieczór kawa.


Systematyczne, wolne i długotrwałe bieganie będzie sprzyjać spalaniu tkanki tłuszczowej. Długotrwałe, czyli ponad pół godziny,
joga
Author: iStock
Source: iStock
a jeszcze lepiej ponad godzinę. Ciało dopiero po kwadransie zaczyna przestawiać się z zasilania glikogenem na czerpanie energii z tkanki tłuszczowej, a po 30 minutach z tłuszczu pochodzi większa część zużywanej energii. Ale uwaga. Bieg w nadmiernie szybkim tempie powoduje podwyższenie zakwaszenia ciała, a wówczas nie jest on w stanie spalać tłuszczów. Jednakże nawet takie roztropne bieganie nie zapewni każdemu zrzucenia zbędnych kilogramów. Są biegacze, jacy szczupleją, nie zmieniając niczego w jadłospisie. Inni wymagają racjonalizacji diety.
Kiedy masz wysoką nadwagę zacznij od sportów takich jak jazda na rowerze czy pływanie (nie obciążysz stawów). Odpowiednia będzie też joga dla początkujących. Więcej informacji: ceneo.pl/lp/Cwicz_i_chudnij_z_gwiazdami_fitnessu.

Tags: Energia, trening, Spontaniczność